torsdag 19. februar 2009

The forgotten elegance...



Iiiiiiii. Jeg fikk pakken min i dag.

Tror jeg eksploderer. Jeg har så lyst til å leve på slutten av 1800-tallet.




Men i dag er det torsdag, dagen for Emmas lesesirkel.


Jeg driver egentlig ikke å leser noe spesielt akkurat nå, gjorde meg ferdig med Frokost på Tiffany for noen dager siden. I dag kan vi heller ta for oss en fordom folk som ikke leser ofte har mot bøker: at det er et snilt media, og at all volden og sexen heller skjer på TV og film.

Ikke vet jeg hvorfor folk tror det. Vet de ikke at nesten alle filmer er basert på en eller annen bok, og at før TVen, eksisterte det bare bøker? Hvis man blir støtt av torturen i Mengele Zoo, hva med den blinde volden i Den mekaniske appelsin? Hva syns man om det spesielle forholdet til Humbert og Lolita? Enn Gert Nygårdshaugs mindre kjente bok Nullpluss? (Og herregud - Marquis de Sade da...)

Min mening! Kommenter å si hva dere syns, da.


Ellers; jeg sliter med mange slags problemer, det gjør jo alle. Men et problem, det begynte lite men har nå blåst seg opp til en svær boble som tar plassen til alt det andre jeg skal tenke på. Og det er dette: mamma syns jeg drikker for mye te.

Når det er kaldt ute, må man ha noe å varme seg på. Gløgg blir man fort lei av, og det hører til julen. Kaffe er usunt i store mengder. Kakao har for mange kalorier.

Varmt vann? Nei, det må være te. (Er det for mye med 4-6 kopper om dagen? 8?)


Guitar Hero-gitaren min er ødelagt.

(Dette innlegget begynte bra, men nå har jeg gjort meg selv trist)



PS jeg ønsker meg spørsmål sånn at jeg kan lage et sånt spørsmålsrunde-blogginnlegg.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan aldri drikke for mye te! En te jeg virkelig må anbefale er "Jordbær & Champagne". Jeg klarer meg ikke uten, og må starte dagen med en stor kopp :D Te er sunt, året rundt! -Åsa

Anonym sa...

Te e godt og bra! eneste ulempen æ vet om e at det ødelegg emaljen på tennern så man får mye fortere hull ;/ SIGG

Anonym sa...

Æ drikk nu masse te og æ har aldri hatt hull..? Men du har vel litt rett, alt med sånn høvelig måte :)

Anonym sa...

Æ HAR IKKE EMALJE UANSETT HAHAHAHAH
(men nu virka det som æ har utvikla te-allergi)

Anonym sa...

te-allergi, wtf? Æ må bare si, på vegna av alle kjære faste bloglesera, at æ e fryktelig SKUFFET over dokker... Nu har det gått ei hel uke (!!!) uten noen nye bloginnlegg! Hrmpf Og husk, jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet....

Mathilde sa...

ojoj... unnskyld da. Visste ikke at det va noen som faktisk gikk og venta på innlegg. vi ska skjerp oss! Ka den te-allergien går ut på Emma?